Surat Kebenaran Untuk Pelupusan Rekod
Pindah atau musnahkan rekod dalam tempoh tiga (3) bulan dari tarikh surat kebenaran pelupusan permohonan pelupusan rekod awam yang tidak dinyatakan dalam jpr (samb…) Prosedur di atas hanya perlu dilakukan sekali sahaja. Tanpa mendapat kebenaran bertulis daripada kp anm sekiranya berniat untuk itu, pejabat awam berkenaan hendaklah memohon untuk pelupusan rekod polisi penalti seksyen 25 (5) akta arkib negara: Unit registri dan rekod akan memberikan kebenaran mengurus ke atas rekod rahsia rasmi yang diperlukan.
Mohon pelanjutan tempoh pelupusan jika tidak dapat dilaksanakan dalam tempoh 3 (tiga). Semak rekod lama yang ada di jabatan. Kumpulan ini meliputi tiga belas (13) tajuk siri utama. Aras 5 & 6, lot 2g8b (2m11) no.7, persiaran perdana, presint 2. Unit registri dan rekod akan memberikan kebenaran mengurus ke atas rekod rahsia rasmi yang diperlukan. 9,5 kemukakan satu [1j salinan borang permohonan bagi pemusnahan rekod awam ke anm.
Surat Kebenaran Untuk Pelupusan Rekod. Pada zaman ini, di mana e-mel dan mesej teks telah pun mengambil alih trend menulis surat rasmi, tidak rasmi atau perniagaan, anda mungkin perlu mengetahui beberapa taktik yang berbeza untuk menulis surat. Kandungan surat akan menentukan penekanan apa diletakkan di perenggan utama.
Terdapat pelbagai jenis surat untuk dipilih untuk pelbagai majlis.
Apabila ia berkaitan dengan pekerjaan, surat pelantikan, permohonan kerja, surat pengesahan kerja dan surat pemberhentian semuanya penting. Surat maaf, surat perpisahan, surat maaf, surat terima kasih, surat perpisahan dan surat simpati semuanya adalah cara rasmi untuk mengatakan perkara tidak rasmi.
Walaupun mereka mungkin tidak formal, adalah penting untuk menyampaikan mesej dengan jelas dan profesional. Pakar mungkin boleh membantu anda dalam hal ini. Jika anda tidak memahaminya pada mulanya jangan risau, anda akan lebih memahaminya surat yang anda tulis.
Keperluan am semasa menulis surat dalam kes perubatan, pengesyoran, pengesahan, surat rasmi, perniagaan dan tidak rasmi adalah begitu banyak yang perlu anda fahami. Tetapi, berikut adalah penerangan ringkas tentang cara dan petua semasa menulis sebarang bentuk surat.
Pertama, masukkan nama dan alamat anda di bahagian atas setiap halaman surat.
Kedua, anda perlu menulis salam yang sesuai. Ini akan membolehkan anda memulakan surat dengan penekanan yang diperlukan pada subjeknya. Ini bermakna anda harus memberi tumpuan terutamanya pada perkara penting yang anda tulis surat itu, kecuali menulis surat tidak rasmi.
Anda juga perlu mempunyai kemahiran komunikasi yang sangat baik untuk menulis apa-apa jenis surat. Anda tidak akan salah menilai keupayaan jawatankuasa atau orang yang diberi kuasa untuk mengetahui kemahiran menulis anda. Teruskan usaha cemerlang anda, dan tulis dalam gaya yang sesuai dengan tujuan surat itu.
Surat boleh digunakan untuk sebarang tujuan sama sekali . Daripada mengucapkan maaf kepada rakan atas kesilapan kecil yang anda lakukan atau pun kerana membeli rumah. Ini adalah surat pujukan kecil yang ditulis oleh seseorang daripada organisasi yang memerangi isu dunia.